24 Ağustos 2011 Çarşamba

Tiraj Üfürmeleri


Bir yazar, Bir Milyon tirajlı okuyucuyu bırakıp, Onda Biri civarında okuyucusu olan bir gazeteye gönüllü olarak niçin gider? Aynı yazar Seksen Bin civarında satışı olan başka bir gazeteden ayrılınca, Bir Milyon satışı olduğu söylenen büyük gazeteye hiç de zorlanmadan geçivermişti.

“Seçim öncesi olduğu için, daha büyük bir kitleye hitap edebilmek amacıyla” büyük gazeteye düşünmeden evet dediğini söylemişti bir TV programında. Ee öyleyse bildirilenlerin nerdeyse Onda Biri kadar olan satış seviyesindeki gazeteye neden geçtin, sorusunu “daha değişik kitleye ulaşmak ve bu gazetenin geliştirilmesi için” cevabı ne kadar da gülünç gelmişti ogün bana. Hala da aynı görüşü muhafaza ediyorum. Yazar, yazılarının büyük kitlelere ulaşması, fikirlerinin büyük halk kitleleri tarafından okunup, tartışılması için neleri feda edemez ki? Konumuzdaki yazarımız hariç. O ki, daha az sayıdaki okurlara ulaşmak için büyük bir fedakârlık örneği göstererek Milyonla ifade edilen okur kitlesinden vazgeçiyor!

Lafı uzatmanın anlamı yok. Söyleyeceğimizi söyleyelim ve bitirelim bu bizi ilgilendirmeyen mugalâtayı.

Bir Milyon satış rakamını her hafta veriyor genel yayın yönetmeleri. Bir kısım karşı duranlar ise “bu rakamın zorla yapılan aboneliklerden kaynaklandığını, esas olanın bayii satış rakamı olduğunu” ısrarla söylüyorlar. İki kimlikli yazarın kolaylıkla, hem de iki sefer Milyon tirajlı gazeteyi bırakıp gitmesi, bize gittiği gazetelerden daha az tirajının olduğu hakkında ipucu vermektedir. İstediği kadar milyonluk yalanlarını tekrarlasınlar, evimin önüne adeta atılmış nüshayı her sabah gördüğümden bizi inandıramazlar. Okunmayan milyonluk gazetede çalışmaktansa, okunan ve yorumlanan Yüz Binlik bir okuyucu seviyesi âlâdır.

Sonuç: Türkiye’nin en fazla satan gazetesi, hiç okunmayan gazetesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aslan, Fare.. Kedi...

  Aslanın sindiği, sinmek yanlış oldu, köşesine çekildiği zamanlarda, farelerin kükremesi doğaldır. Fare kükreyince yine doğal olarak, kedi ...