25 Ocak 2016 Pazartesi

Niye İş Bankası Üzerine Gidiliyor?


Elimizde kala kala bir İş Bankası kaldı.

Öteden beri daima gündemde tutarım. Bari bu ekonomik varlık elimizde kalsın diye.

Tartışmanın noktasını -mihverini-, İş Bankası’nın bir kısım hisselerinin CHP yönetiminde olması üzerine kuruyorlar. Tartışmayı, bazı konularda, bazı tartışmalarda, bir kısım düşünceler üzerinde haklı kılmaya çabalamaktadır. Milliyetçi düşünceye sahip olduğunu sanan bazı kişiler ise, sırf İş Bankası hisselerinin CHP’ye ait olmasını fırsat bilerek, devletin bu hisselere el koymasını istemekte ve İş Bankası ile CHP ilişkisinin sonlandırılmasını arzu etmektedirler.

Şu fikre katılırım.

Bir siyasi parti asla bir finans kuruluşuna sahip olmamalıdır. Hatta bu finans kurumunun yönetimine idareci tayin edememelidir. Bu fikir için itirazım yoktur.

Ancaaakkkk,

Ülke Türkiye, banka İş Bankası olunca durumlar farklılaşıyor.

CHP, İş Bankası’na yalnızca yönetim kademelerine (yanlış bilmiyorsam Dört kişi) atabiliyor (Üç de olabilir). Elbette önemlidir! İtirazım yoktur. Yalnız, diyelim ki, aldık CHP’nin elinden,  sonra ne olacak?

Biz söyleyelim:

Banka devlet mamelekine geçecek. Yani satılması için her şey hazır olacak. Satılması için önümüzde engel kalmayacak.

Bizim, (belki de) 15 yıldır vurguladığımız konu budur.

Petrol, doğal gaz, elektrik, su, taşıma, dokumacılık ürünleri, tuz, kibrit, et, süt, ayakkabı… Dâhil, pek çok ürünün üretimi veya idaresi devlet elinde bulunan fabrikalar, araziler, tarım işletmeleri, petrol ayrıştırma tesisleri, limanlar, dağlar, ovalar, araziler, meralar… Aklınıza ne gelirse iktisadi olarak tamamı satılmış, hem de yabancılara satılmışken, ülke zayıf duruma düşürülmüş, gelir ( ve kurumsal) vergisi tahsil edemez, iş yaparak gelir elde edenleri (elbette tamamını) kayıt altına bile alamazken, yani devlet gelirleri, reel olarak gün be gün düşmeye devam ederken…

Elinde satılacak bir ekonomik varlığı kalmamışken…

Akla ilk gelen ekonomik değer İş Bankası’dır.

Ve,

Dünyanın ekonomik devleri (başka bir deyimle, küresel eşkıyalar) , alıcı gözlerini ülkemizde dikebileceği sadece İş Bankası kalmışken…

Devlet yönetiminde yetkili olanlar ve özellikle, ekonomi alanında söz sahibi olduklarına inanılan bazı kimselerin, saçlarına jöle sürerek, geçmişini yalanlayanların sözlerine inanmak isteyen milyonların hazır bulunduğu halde; ağzından, kaleminden çıkan bazı sözlerin, devleti yönetme iktidarına sahip kişilerin de inanacağını da bildiğimizden, rastgele söylenen değil, küresel eşkıyaların bilinçli olarak söylettiği bir söz olarak; İş Bankası’nın, CHP’nin elinden alınması gerektiği fikrinin, milliyetçiler olarak karşısında durmak bir devlet, bir namus savunuculuğu, bir küresel diktatoryaya karşı durma ideali olmalıdır deriz…

Olayları başından itibaren iyice takip etmek, dikkatlice takip etmek gerekiyor.

İş Bankası’nın yanlış idare edildiği, zarar ettirildiği, kötü yönetildiği, sermayesinin dağılımında hatalar olduğu.. Gibi konular tartışılabilir, buna itirazımız yoktur. Bunlar bizim şu andaki konumuz değil. Eğer böyle bir durum varsa, bunların çözümü kolaydır ve kısa zaman hallolur. Karşı durduğumuz hususu tekrar etmekte fayda var:

Küresel şeytanlar, Türkiye’nin neredeyse tek milli varlığı olarak hayatiyetini devam ettiren İş Bankası’na el koymak istiyorlar. Vaktiyle milli düşündüğünü sandığımız CB’nin jöleli danışmanı bile, İş Bankası’nın satılması gerektiği noktasına gelmiş ise, bunun karşısında durulması, milli düşünenlerin, millici olduğunu söyleyenlerin boyunlarının borcudur. Savunabileceğimiz tek millî kuruluşumuz kalmıştır onun da adı İş Bankası’dır.

Beyler,

İş Bankası’nın bilmem şu kadar payına CHP sahiptir diye, sırf CHP düşmanlığı yapmak kastıyla bu bankanın devlet idaresine geçmesini istemek demek, Milyon Dolar değerindeki fabrikayı, deposundaki hurdalar fiyatına satmak ve arsasına yapılacak değersiz evlerden bir tanesine sahip olmaya çalışmak demektir. Ki, bu eve sahip olduktan sonra, üstlendiğin borç kadar masraf yapmak da cabasıdır.

Aklınızı kullanın.

Ekonomi kalemizde kala kala bir İş Bankası kaldı. O da giderse,

Biliniz ki,

Vergi tahsilatı bile yapacak bir kuruluşumuz kalmayacak.

Unutmayınız,

Memleketin en büyük kuruluşu olması gereken Telekom bile zarar açıkladı.

Varın sizin düşünün.

Kıçı kırık, jölelilere filan kulak asmayın.

Bizden söylemesi.

Milliyetçi, milli düşünmek zorundadır.

Küreselcilere karşı durmak, milliyetçinin temel vazifesidir. Kimin, hangi danışmanın ağzından çıkarsa çıksın, söylenen sözleri aşağıdan-yukarıya kadar en ince ayrıntısına kadar değerlendirip öylece karar vermelidir.

Asla kişilerin, saçına sürdüğü jölenin kalitesine, fiyatına bakarak ağzından çıkan laflara kulak asmamalıdır, akıllı Türk, zahire bakarak değil, derinliğine nüfuz ederek karar verir vesselam…

İş Bankası tamamıyla devlete geçtiği gün, Türkiye bir iktisadi kuruluşuna, hem de ülkemizin en büyük kuruluşuna daha veda edecektir…

Bilinsin istedik…



5 yorum:

  1. İlhan Yalçın :
    Hocam, size katılmadığım nadir durumlardan biri daha.
    1-İş Bankasının bu hisseleri, tek partinin (yani devletin partisi olduğu dönem) idaresinde, -CHP=Hükümet=Devlet- olduğu dönemde, Atatürk'ün, şahsı üzerine kayıtlı hisselerin, vasiyet ile devlete devredilmesinden ibarettir.
    Tıpkı, Tekir Çiftliği, Atatürk Orman Çiftliği gibi. Atatürk de bu mülkü, emanet olarak üzerinde bulundurmuş, layıkı ile emaneti millet ve devlet lehine kullandıktan sonra, vasiyetinde devlet ile eşit gördüğü CHP'ye verilmesini vasiyet etmiştir. Mülk, devletin iken, çoklu partili dönemle, CHP'nin üzerinde kalması milletin hakkının yenmesinden ibaret bir tablo ortaya çıkarmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CHP'nin üzerinde değil, yalnızca yönetime 3-4 kişi gönderebiliyor, karından bir kuruş bile partiye kalmıyor. Mal yine milletin, lakin şu haliyle bankaya (ki, sayısız iktisadi işletmeleri vardır) el konulursa, inanınız ki, kısa sürede yabancıların eline geçecektir. Bizim vurguladığımız husus budur.

      Sil
  2. İlhan Yalçın :
    Malumunuz olduğu üzere, Osman Hocaoğlu büyüğümüz, Buhara Hanlığının hazinesini Kurtuluş Savaşında Türkiye'ye devretmiş, bu paranın büyük kısmı ile silah alınırken, kalanı da M.K.Atatürk üzerinden, milli banka kurulması için sermaye yapılmıştır.

    İş Bankasının zerre kadar milliliğinin kalmadığını da 2001-2002 krizinde gördük. Finansal krizi tetikleyen, yönlendiren, hükümeti deviren banka olmuştur.

    YanıtlaSil
  3. Bunlar çözülemeyecek sorunlar değil... asıl konu bankanın satılması...smile ifade simgesi

    YanıtlaSil
  4. İlhan Yalçın :
    İş Bankasının CHP hissesinin ağırlığı sandık çalışanlarında, sonra CHP'de. Hazine hisse oranı % 13 civarında. Yani, hükümet satsa satsa bu % 13'ü satabilir.

    YanıtlaSil

Devlet Kuracaklarmış!

AKP’nin eski MKYK üyesi Ayhan Oğan ne demişti? “Yeni devlet kuruyoruz, kurucu lideri Recep Tayyip Erdoğan.” Bu söz söylendikten s...